Gyakori
kérdések

A szülők részéről a leggyakrabban feltett kérdések és a terapeuta válasza:


1. Mennyi ideig tart a terápia?
2. Miért mozgással javítják a gyermek beszédhibáját?
3. Mit tudunk otthon is gyakorolni?
4. Miért kell ez a torna? (a gyerek jól mozog...)
5. Hogyan fog a mozgástól jól tanulni?
6. Miket csinálnak az órán? Miért jobb ez, mint a tornaóra?
7. Hogyan kerül egy csoportba az óvodás és az iskolás?

1. Mennyi ideig tart a terápia?

A probléma súlyosságától függ, de általában 1,5-2 évig. Iskolás gyermekeknél, 2. osztály felett gyakori, hogy a mozgásterápia 1év, majd utána áttérünk a tanulási terápiára, melyet még hónapokig kiegészítünk a mozgásterápia legbonyolultabb mozgássoraival.

{ Kérdések }

2. Miért mozgással javítják a gyermek beszédhibáját?

A terápia során a gyermekeket ismét végigvisszük a csak az emberre jellemző, speciális mozgásfejlődési soron, majd egy magas mozgáskoordinációs szintre juttatjuk el őket. E közben az agyat késztetjük arra, hogy visszalépjen oda, ahol valamiért nem jól ment végbe a fejlődés, vagy megrekedt, s onnan elindulva, építsen ki új idegpályákat, új összeköttetéseket az agysejtek között. Ezen folyamat az agy anyanyelvi területét bombázza elsődlegesen, így a beszédközpontra is nagy hatással van. Ezen mozgásterápiával a 4-5 éves korára nem beszélő gyermekek beszéde is beindítható.

{ Kérdések }

3. Mit tudunk otthon is gyakorolni?

Nincs szükség otthoni gyakorlásra, mert:
A terápia akkor hatásos, ha heti minimum 2x2 órában, egy-egy mozgást igen magas ismétlésszámban végeztetünk, az agy így kap megfelelő impulzust. Ezen módszer miatt a terápiának van egy dresszúra jellege, melyet a csoport, a terapeuta a játékossággal tud oldani. A szülő feladata az, hogy szülő legyen, így nem léphet a terapeuta szerepébe, mert az a szülő-gyerek kapcsolat rovására mehet. Egy-egy feladat gyakoroltatásának nem lesz semmilyen terápiás hatása. Természetesen, ha a gyerek magától tornázik, csinálja a terápián elsajátított mozgásokat, nyugodtan megteheti. Gyakori a 8-12 éves gyerekeknél, hogy egy-egy nehezebb feladatot, feladatsort elkezdenek otthon is gyakorolni, hogy jobban menjen majd az órán. Ez nagyon jó, csinálja, ha kedve van!

{ Kérdések }

4. Miért kell ez a torna? (a gyerek jól mozog...)

Sok, kifejezetten  jó mozgáskészségű gyermek jár hozzánk, hiszen az alap mozgáskészség más, mint az idegrendszerben kódolt fejlődéstani mozgások, amik e gyermekeknél egyáltalán nem, vagy rosszul kódoltak. Emiatt az idegrendszerben nem tudtak a megfelelő idegpályák, összeköttetések kiépülni. Például nincs meg a kúszás szabályos mintája és/vagy a spontán keresztezett mozgások azonos oldaliak és/vagy nem történt még meg az alsó és felső végtagok független vezérlése és/vagy ügyetlen a finommozgásokban, stb. Természetesen a jó mozgáskészségű gyermekek a fejlődéstani mozgásokat is hamarabb elsajátítják helyesen, s a terápiás idő ahhoz szükséges, hogy ezek a minták automatizálódjanak, beépüljenek.

{ Kérdések }

5. Hogyan fog a mozgástól jól tanulni?

Az idegrendszert fejlesztjük, s annak működése kihat az egész tanulási folyamatra is. Így a terápia hat a figyelemre, az anyanyelvi és tanulási készségekre, képességekre.

{ Kérdések }

6. Miket csinálnak az órán? Miért jobb ez, mint a tornaóra?

A csecsemőkori mozgásoktól indulva (pl.: fejemelések, kúszás, mászás, gurulás)a rugalmasságot, az egyensúlyt fejlesztő gyakorlatokon, speciális gimnasztikán át juttatjuk el a gyermekeket egy nagyon magas szintű mozgáskoordinációig. Ezen mozgássorok az idegrendszer fejlődési sorát követik. Nagyon pontosan, nagy ismétlésszámban kivitelezett mozgások ezek, illetve olyan feladatok, melyek során egyszerre két, három, majd négy dologra is figyelniük kell a gyerekeknek. Ez jó kihívás, melyek kivitelezését a sikerélmény koronázza meg.
Nem jobb, hanem más, mint egy tornaóra. Más a célja. Ezzel a terápiával az agy idegsejtjei közti kapcsolatokat stimuláljuk, késztetve azokat arra, hogy építsenek ki új összeköttetéseket, új idegpályákat.

{ Kérdések }

7. Hogyan kerül egy csoportba az óvodás és az iskolás?

Csoportjaink nem homogének, hiszen minden gyermek, aki hozzánk kerül, valamilyen tanulási problémával küzd. Ezek orvoslásának alapja az idegrendszer fejlesztése. Minden ember idegrendszere ugyanazon a fejlődési soron megy végig, így ugyanott kezdjük a fejlesztését is. E mellett minden csoportban differenciálunk a szerint, ki milyen gyorsan fejlődik. Így van, hogy ugyanazt a gyakorlatot a gyerekek 3-4 féle módon hajtják végre.
De, nem minden gyermeket teszünk be minden csoportba!
Ezt a diagnosztizáló és a csoportot vezető terapeuta dönti el a jelenlegi csoport összetételét, fejlettségi szintjét figyelembe véve. Ezt fontosnak tartom, hiszen egész évben folyamatosan érkeznek hozzánk új tanítványok.

{ Kérdések }

{ Adatvédelem } { Előző oldal } { Főoldal }